lord K

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Allt blir bättre med bacon

Av kent johnsen - 10 november 2009 17:45

Just nu så står ugnspannkakan i ugnen och gottar till sig. Vi kör på två formar. En med och en utan bacon.

Jag såg en t-shirt på nätet som jag verkligen vill ha. På bröstet på den står det kort och gott "Bacon makes everything better" och banne mig om det inte är sant. Efter jag stekt upp mina bacon så fick ju inte alla plats i pannkakan och jag stod kvar i köket och bara mumsade på små knapriga saftiga baconbitar. Åh så underbart. Allt blir verkligen bättre förmodligen. Baconlindad köttfärslimpa är att föredra framför bara köttfärslimpa. Jag kan misstänka att baconlindade crepes skulle kunna vara en succe. Och även om det förmodligen är en blindgångare så tilltalas jag till och med av tanken på bacon och vaniljglass.

 
 
Levidag

Levidag

10 november 2009 18:06

Är nästan beredd o hålla med dig.Gjorde rullader med lövbiff, och istället för att bara ha ost inuti dem så rullade jag dit en rökt baconskiva i varje lövbiff.Sååå himla saftigt o gott det blev.o populärt. precis som baconlindad kycklingfile.Kanske baconkryddade kanelbullar kan också vara nåt...

http://Levidag.bloggplatsen.se

 
Mandragora

Mandragora

10 november 2009 18:34

Ta ett gäng champinjoner. Flärpa bort fötterna. Stoppa in något gott (någon ost är mums). Linda en baconskiva om svampen och fäst med en tandpetare. In i ugnen ett tag och sedan har du matigt kvällsmums. Det var en favorit när jag åt kött.

När vi äter tacos brukar Jens ha bacon till. Likadant om vi äter hamburgare - han har bacon som tillbehör och jag halloumi.

http://shakti.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kent johnsen - 7 juli 2010 14:53

Jag har beslutat mig för att gå vidare. LordK har varit kul att skriva i men rätt så länge har jag tänkt på att göra något nytt. Därför har jag nu kommit till beslutet att sluta skriva här och istället skriva här: http://kent-johnsen.blogspot.com  ...

Av kent johnsen - 3 juli 2010 17:54


Leona rakade av mitt hår för några veckor sen och det växte ut så som hår gör. Hår ser lustigt ut vid en viss längd när det är exakt lika långt överallt så häromkvällen övertalade jag henne att köra trimmern igen. Den gången blev det en halv mohikan....

Av kent johnsen - 25 juni 2010 09:35

En dag som idag skulle man kunna skriva ett inlägg om midsommarens historia med blot och fallossymboler. Man skulle kunna skriva betraktelser om små grodors ögon eller örons varande eller icke varande, men jag låter bli för allt det där är gjort reda...

Av kent johnsen - 24 juni 2010 10:00

Man sitter där med den nya TVn framför sig. Det är en platt plasmahistoria och man är så nöjd. I handen håller man fjärrkontrollen och har bestämt sig för att programmera in alla kanalerna på rätt plats. Sån där automatisk inställning som TVn gör sjä...

Av kent johnsen - 22 juni 2010 17:21

Det har tillat in en massa sommarjobbare på mitt arbete och jag och min kollega har en tillägnad åt oss. En trevlig grabb.   Förr så var sommarjobbarna ett gäng man gladeligen satte sig och snackade med. Det var nytt folk som man hade mer gemensa...

Ovido - Quiz & Flashcards