lord K

Alla inlägg den 16 november 2009

Av kent johnsen - 16 november 2009 19:37

Idag var jag och köpte mig en bil minsann. En silverne toyota från tvåtusenfyra. Alltså en som är tio år nyare än min skruttiga gamla ford. Jag fick ge sextiotusen för den och har alltså varit på banken och pratat med en trevig kvinna där. Nu ska jag bara sälja min gamla bil. Jag kommer nog inte få mycket för den men alla tillskott till kassan är välkomna. Jagt kommer även ge mig i kast med att sälja andra oönskade saker som jag har liggande. Sommardäck, datorspel, lite hyllor med mera.


Jag passade på att skaffa en hemförsäkring när jag ändå skaffade en bilförsäkring. Det har jag inte haft sen jag skaffade min första lägenhet i Ängelholm. Alltså sedan februari förra året. Det finns en hel del som skulle kunna ha hänt på den tiden om jag tänker tillbaka på vad man gjort i lägenheterna. Fester och rep, rollspel och fest. Nu är jag i alla fall skyddad när jag är hemma och i bilen och på jobbet. Vilket nästan är överallt jag är. 


Ikväll har jag också blivit intervjuad. Leona har ett arbete i skolan som går ut på att man ska intervjua någon om vad som helst och då blev jag utfrågad om rollspel, vilket är ett ämne jag är välbevandrad i så det funkar ju. Det var rätt så kul att få frågor och svara professionellt på dem. 


Snart bär det iväg mot jobb. Nattvecka denna veckan. Det innebär att jag denna veckan har ledig tid mellan tolv när jag stiger upp och halv fem när Basse kommer hem från jobbet. Det är nämligen rep hela veckan inför lördagens spelning. Vi måste öva in en hel del evergreens.

Ovido - Quiz & Flashcards