lord K

Alla inlägg den 4 november 2009

Av kent johnsen - 4 november 2009 11:52

I går kväll efter jobbet körde jag en sväng inom Möller. Det blev gött snack över en öl i soffan och klockan var närmare ett innan jag fortsatte hem.  Snacket hamnade också på EVE Online, ett spel jag spelade med stor gläde förr men aldrig fick tillbaka suget på efter ett sommaruppehåll. Jag hade sugts in i ett rullande maskineri som inte kändes som det jag var ute efter men eftersom man spelade med arbetskamrater så kände jagatt jag inte bara kunde hoppa av när jag satt igång allting. Men att prata om EVE hela dagen på jobb och spela det när man kommer hem kan mätta nästan vem som helst och det var det som hände mig.


Men efter att ha snackat med Möller igår och han bjöd in mig till 21 dagars gratis spelande så började jag bli lite sugen igen. Och idag när jag gick upp skapade jag en ny karaktär och började så smått spela och tyckte det var lika kul som förra gången jag började.


Denna gången ska jag inrikta mig mer på PvP istället för att bara plöja igenom asteroider och flyga på uppdrag. Det lär bli en helt annan upplevelse.


Men det finns en verklighet också. Och i den verkligheten är det dags att diska. Jag blev lite irriterad innan. Som den grabb man är tänkte jag att idag skulle jag diska utan att Leona påminde mig och på så vis bevisa att jag inte allid behöver påminnas minsann. Men hon hann påminna mig innan hon gick för att plugga! Agh!

Ovido - Quiz & Flashcards