lord K

Alla inlägg under september 2009

Av kent johnsen - 30 september 2009 16:20

Igår var jag och Leona och storhandlade. Inte superstora mängder men ändock så det bör räcka månaden ut. Det har jag inte gjort på jag vet inte hur många år, om överhuvudtaget nånsin. Nu får jag en varm känsla i magen när jag öppnar kylskåpet och ser det vara fullt och färgglatt därinne. Frysen är full den med. Och det var inte så farligt dyrt heller.


Det känns bra att ha en flickvän med bättre koll än mig på ekonomi mer eller mindre boende hos mig. Och så är det naturligt att ha cosmopolitan liggande. Ja, det är klart jag läser den om jag får tillfälle.

Av kent johnsen - 28 september 2009 15:01

Idag kom jag att tänka på lukter jag tycker om. Inte de vanliga som är för uppenbara såsom nybakade kakor och lukten av mat när man är hungrig. Inte heller lukten av rökelse eller en wunderbaum. Nej. De lite mer ovanliga lukterna som kanske inte alla håller med om att det är väldoftande. Jag gillar lukten av bensin. Det är barndom. Jag växte upp bakom en bensinmack. Jag gillar lukten av en ny bok. När man får hem den och öppnar den nånstans i mitten och lägger ner näsan och andas in trycksvärtan. Mmmm. Av någon anledning fick jag också upp i minnet lukten av ett nyöppnat paket av gula skolblyertspennor. Jag vet inte om jag kan erkänna att det är en favorit men den dök upp bland alla andra lukter så min näsa kanske vet bättre än mig. Lukten av kudden Leona legat på när hon inte är här är såklart en favorit...


Det är kul att tänka på sådana här saker. Jag kan inte komma på fler på rak arm just nu men jag hade en hel del fler i förmiddags när jag jobbade.


Ikväll blir det rollspel hemma hos Jens och Jana. Det var alldeles för länge sedan jag var med där men vad ska man göra när man jobbar skift och har en massa andra saker som kräver ens närvaro. Idag kan jag i alla fall vara med och det ska bli skitkul.

Av kent johnsen - 25 september 2009 08:49

Nu är den gamla lägenheten besiktigad och betyget var: "Generellt dåligt städat". Vad fan. Det tycker inte jag. Okej att jag missat lite grann men på det stora hela tycker jag att det var okej. Det som såg värst ut var en braspanna som jag måste gå lös på med svinto. Annars var det lite smuts på en dörrgavel, under skåpen i köket hade jag missat att torka och i vardagsrummet fanns det i stort sett osynligt spindelnät. Jag hade också glömt att torka ovapå kylskåpet och that´s it. Generellt dåligt... Jag säger som von Anka... "Bah humbug!"


Jag får gå in och fixa det där sista nu. Vad kan det ta? Tio minuter max? Om man bortser från braspannan då eftersom jag inte har svinto hemma.


Men det är ändå skönt att ha det bakom sig och kunna ägna sig åt att få mer ordning i den nya lägenheten nu. Den har blivit lite överfull de senaste två dagarna. Men jag har ju ändå helgen på mig att fixa och dona.


Det lustiga är att strax innan jag lämnat från mig min gamla lägenhet och innan jag egentligen installerat mig till fullo i den nya så har jag och Leona redan satt upp oss i kö till en ny gemensam lägenhet. I och för sig bara hos en värd men ändå. Så det kanske blir flytt snart igen. Men då har jag ju inte hunnit smutsa ner denna lägenheten så mycket kan man tycka.

Av kent johnsen - 24 september 2009 12:41

Nu är den gamla lägenheten slutligen tom och städad. Jag lyckades såklart skjuta upp allt till sista minuten och hade ärligt talat inte klarat av att få allt gjort i tid om jag inte hade haft världens bästa flickvän som hjälpt mig. Det enda som ska göras innan besiktningen imorgon är lite spackling av plugghål. Det tar jag hand om när jag kommer hem från jobb ikväll.


Resultatet av att tömma en lägenhet ursnabbt är att det nu i mmin nya lägenhet är fullt av saker som jag inte har en aning om var jag ska göra av det. Visst. en hel del kan slängas, såsom lådor och tomglas men andra saker är lite krångligare att hitta plats till. Men det får väl gå. Snart är det väl inflyttningsfest antar jag.


På en annan punkt vill jag berätta om en konversation jag och Leona hade igår som fortfarande får mig att skratta.

Leona: Du har väl en hel värld i ditt huvud, jag antar att kreativa människor har det.

Jag: Jag har ett helt universum i min skalle.

Leona: Ja, det är ju mest vakuum i universum så det kan nog stämma.


Underbar burn.

Av kent johnsen - 15 september 2009 13:09

Det är så fruktansvärt enerverande. Jag har en låt på huvudet. Eller... Inte riktigt. Jag vet inte vem det är so sjunger. Jag vet inte vad låten heter och jag vet inte hur den går. Jag har en vag aning om vilken känsla den frambringar och jag söker i hjärnan efter kopplingar utan att lyckas.


Min hjärna är alltså just nu  upptagen med en låt den inte kommer ihåg. Inte ens en liten strof ochdet stör mig något så fruktansvärt. Jag hade inte haft något emot att gå och nynna på de första bitana ur Bananer i Pyjamas-låten just nu. Så illa är det. Antingen försvinner detta av sig själv eller så kommmer det inte försvinna förrän jag hör låten, vilken det nu kan vara... Jobbigt läge det här. Ett fåtal saker tror jag mig veta. Det är en man som sjunger och låten har inte så högt tempo. Jag satte igång Madrugada när jag gick upp idag men det kändes inte rätt. Jag får fortsätta lyssna på musik idag känns det som.

Av kent johnsen - 14 september 2009 08:38

Jag har egentligen sovit för länge... Ídag måste jag verkligen komma vidare med städning och tömning av min gamla lägenhet. Så nu är det frukost och sen röj av den tråkiga sorten. Det är så mycket plotter där. Och lite möbler jag inte vet var jag ska göra av... Förmodligen förrådet...


Det känns också så tajt med allting... Städningen och umgänge och rep. Jag och Basse ska spela på fredag igen.

Av kent johnsen - 12 september 2009 10:26

I går kväll sjöng jag för en publik paw riktigt för första gången. Det gick bättre än förväntat, i alla fall till strömmen gick. Flera gånger...


Leona och jag körde till Kristianstad på natten och jag sitter nu på svärmors golv i en för liten morgonrock och skriver. Idag ska vi på bröllop och sen ska jag träffa Leonas vänner på fest.


Jag och Leona har båda en djup relation till vårt morgonkaffe. Precis som så många andra. Jag kanske inte gör som Leona och ligger och fantiserar om kaffet innan jag går upp men så fort mina fötter möter sovrumsgolvet går jag som förprogrammerad ut och sätter igång en kanna av det svarta flytande guldet, detta beska underbara. Brygden som får världen att fungera... För så är det... Dagar som inte börjar med minst en liten kopp kaffe blir det nåt fel på.


Jag har hört att folk som inte dricker kaffe har vid tillfällen kallat kaffe för en drog och att alla som behöver sitt morgonkaffe är kaffeinister som är i ett så tungt beroende att de behöver sin moronfix. Löjigt säjer jag. Och när jag säger det har jag näsan i luften och sen skrattar jag på franska åt dem. "håh håh håååååh"

Kaffe är en del av processen som gör att världen rör sig, tiden går, fåglar flyger och fiskar simmar. Hade inte världen fått sitt morgonkaffe hade apokalypsen kommit otroligt snart.


Så tror jag.

Av kent johnsen - 8 september 2009 13:03

Idag skulle jag egentligen ha jobbat över. Men eftersom jag har en otrolig huvudvärk och hostar en del just nu så blev jag hemskickad. Man får tydligen inte hosta på jobbet just nu. Jag kan i och för sig förstå det men jag tror inte det är nån fara. Förmodligen är det Leona som smittat mig i söndags och hon börjar redan bli bättre.


Det gav mig dock lite tid till att göra saker här hemma som jag inte hunnit göra. Stillasittande saker såsom att bränna en skiva till Leonas kompis och börja läsa en bok jag velat läsa ett tag. Nu ska jag gå och fixa mig en kopp honungste och sen är det tillbaka till soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards