lord K

Alla inlägg den 9 november 2009

Av kent johnsen - 9 november 2009 17:20

Min bil är på verkstan så jag har fått låna mina föräldrars BMW. Man märker att man med åldern blir mindre begeistrad över såna saker. Hade jag fått låna den förr ett antal år sedan när den var nyare och jag inte hade haft körkort i lika många år hade jag säkert varit eld och lågor över detta. Glida runt i fin bil.


Men nu tänker jag bara på hur trång den är att komma in i och ut ur. Hur kan en så stor bil vara så liten bakom ratten. Jag trodde tyskar ändå var ett välväxt folk. Jag har sätet så långt bakåt och neråt som möjligt och jag får fortfarande lirka in mig i förarplatsen. Jag får vika mina fötter i konstiga vinklar för att få dem på ovansidan av pedalerna när jag sätter mig.


Och man har blivit lite för bekväm när man vanligtvis kör en automatare med farthållare. Jag glömmer stundtals att växla. Det går inte så bra att komma iväg från ett rödljus om man ligger i fyran liksom. Man upptäcker ganska snabbt att någonting inte ligger riktigt rätt till. Men när jag väl ligger på långa raksträckor utan fartkameror är det en fröjd att köra. När jag väl knökat in mig sitter jag skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards