lord K

Alla inlägg den 12 november 2009

Av kent johnsen - 12 november 2009 15:54

Jag har som tidigare nämnt haft bilen inne på reparation och idag fick jag ett telefonsamtal från reparatören. Han sade att de fel som fanns på bilen var en hel del större än vad som visade sig. För en komplett fix hade jag blivit tvungen att byta katalysator, plocka ut innanmätet i bagaget och koppla loss hela bakvagnen för att byta någon slags fjäderskålar och fjädringsfästen samt byta bromsrör på båda bakhjulen. Och någonting mer... Jag har glömt. I alla fall skulle hela kalaset gå på över femton tusen spänn så han rådde mig att inte lägga de pengarna på att hålla liv i en bil som säkerligen skulle få ett nytt stort fel om ett år eller så och istället införskaffa mig en helare bil.


Gubbarna på jobb hade ju tusen tips när de fick reda på detta. Köp en Volvo. Köp inte en Volvo. Köp en billig asiatisk liten bil. Köp en kombi... Det är omöjligt att lyssna på någon egentligen. Allting handlar om vad som känns rätt. Min reparatör gav mig lite tips om vad jag ska titta efter när jag tittar på bilar och sade att jag när jag var ute och testkörde bilen skulle köra inom honom. Så skulle han hjälpa mig kolla lite noggrannare och peka på eventuella svagheter. Det är att bry sig om sina kunder.


Ikväll ska jag och Basse få hjälp av Dennis att koppla ihop högtalare och mixerbord inför spelningen imorgon. Och så blir det kanske lite mer rep.

Ovido - Quiz & Flashcards