lord K

Alla inlägg den 19 november 2009

Av kent johnsen - 19 november 2009 16:12

Jag kan verkligen älska de små detaljerna i vardagen när allt blir som man tänkt sig. Det kvitter verkligen hur litet det är för att jag ska få ett nöjt leende och känna att jag är bra.


Jag har alla mina pengar på ett servicekonto och för bara över det jag behöver när jag ska gå och handla. Detta för att jag är en stor impulsköpare. Ni vet hur det är. Man ska bara handla morötter och smör och så kommer man hem med en korsordstidning, en snickers, en läsk och ett paket tuggummi också. Detta innebär att jag innan jag ska gå till affären måste göra en snabb estimering i mitt huvud om vad sakerna på min inköpslista kan komma att kosta. Detta har blivit enklare eftersom man ofta köper samma saker. Mjölk, ca åtta spänn. Smör, ca tretton. o.s.v


Lite knepigare blir det när man ska köpa saker i lösvikt eller frukt och grönt. Eller saker man vanligtvis inte köper. Jagär precis hemkommen eftar att ha köpt paprika, sojakorv, morötter och matlagningsgrädde. Alla dessa är varor jag inte frekvent köper... Eller har köpt... Och min snabba uträkning landade på sjuttio kronor. På mitt kvitto står det: Total summa: 69:97. Det är så nära man kan komma! Jag blir så otroligt nöjd med mig själv.


Jag vet. Det är en liten seger om det ens räknas som en men det gör min dag lite ljusare i alla fall.

Av kent johnsen - 19 november 2009 13:47

Jag har ju som tidigare  nämnt precis köpt en ny bil och ska därför ställa av min gamla så jag inte behöver betala skatt och försäkring på den. Och för det behövs ett registrerinsbevis som jag såklart har slarvat bort. Jag har andra delen, den som behövs för ägarbyte men inte den första där alla siffror som bhövs för en avställning finns. Typiskt. Jag fick ringa till vägverket eller vad det heter numera och beställa ett nytt. Som tur är är det gratis men nu kkommer jag med största sannolikhet hitta det gamla jag slarvat bort vilken minut som helst och störa mig på att det nu är ogiltigt eftersom jag beställt nytt.


Annars tror jag att jag har fått gjort allt jag ska göra nu på ett tag. Det har sänkt sig en känsla av lugnhet i alla fall. Jag har lagt ut lite saker på blocket. Där ska jag också lägga ut min gamla bil så småningom. Jag har klippt mig, jag har lämnat halloweenkläderna till Charlie, jag har hämtat garantibeviset till min dammsugare hos mormor och morfar... Då är det bara byte av dammsugare, rep imorgon, spelning på lördag, vikning av tvätt, inläggning av tvätt i garderob, handla och laga mat så den är klar när Leona kommer hem idag som står kvar på listan. Det är i och för sig inte så lite men jag behåller lugnet ändå...


Jag tror jag hinner med en timmes datorspelande innan jag får sätta igång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards