lord K

Alla inlägg under augusti 2009

Av kent johnsen - 22 augusti 2009 11:49

Nu har jag slappat hela förmiddagen. Jag har surfat runt, lyssnat på radio och druckit tre koppar kaffe. Hur lugnt som helst. Men jag kollar på klockan och konstaterar att den börjar närma sig tolv och att det kanske vore en bra idé att rycka upp sig, duscha, borsta tänderna och hoppa i lite kläder. Eftersom det är spelning med logan krävs det ju rutig skjorta. Så ikväll är jag snäll i flanell.



Av kent johnsen - 22 augusti 2009 10:01

Ja det blev ju inte marsch i säng. Istället blev det utekväll och det var väldigt trevligt. Vi ska träffas runt ett-tiden idag för att spela igenom vårt set en sista gång innan vi ska på scen. Jag är alltid skitnojig innan. Jag får för mig att jag glömt varenda ton jag ska ta, att allt kommer låta skit och det är mitt fel och att jag kommer sitta där med mitt munspel och se ut som en idiot men av erfarenhet vet jag att när det väl gäller då sätter jag det.


Leona ringde och väckte mig idag. Bara för att berätta att hon kommit välbehållen till Jokkmokk.


I övrigt gillar jag ord. Jag gillar kluriga ord och några jag fastnat för nu och väntar på en ursäkt att använda dem är defenestrera, onomatopoesi och sabrera. Jag har ibland periodiska favoritord som man bara kan gå och smaka på som en slags sugtablett. Man gillar klangen av ordet, hur det ligger i munnen så man går och säger det då och då för sig själv.


Eller så är jag bara lite knäpp.

Av kent johnsen - 21 augusti 2009 10:11

Jag befinner mig återigen i en studentlägenhet i Malmö. Jag dricker mitt morgonkaffe och Leona håller på att göra sig i ordning för sin resa till Jokkmokk. Förutom att detta innebär att vi inte kommer ses på ett långt tag så känner jag att det är precis såhär det ska vara. Stilla morgnar där vi båda småpratar och småpussas och bara är. Igår lagade vi mat och drack vin.


Jag älskar henne.


Jag jobbar eftermiddag idag så jag måste köra från Malmö strax och sen är det marsch i säng. I morgon förmiddag är det dags för ett sista rep innan konserten på kvällen.



Av kent johnsen - 16 augusti 2009 12:16

Igår repade vi här hemma och drack lite öl och hade allmänt trevligt. Efteråt gick jag, Dennis och Natalie ut till Nick´s och fortsatte ha både kul och trevligt.


Det börjar låta riktigt bra om vårt musicerande och jag kommer få användning av mitt långa vibratomunspel den tjugoandra. Underbart. Jag har drömt om att få använda det länge. Det var tänkt att jag skulle använda det när jag och Basse spelade Hallelujah i Europa i somras men det blev ju inte av.


För övrigt verkar det som att den spelning som Dennis skulle spela den fjärde september blivit flyttad så han kan vara med hela kalaset och då kan vi hålla en spelning hemma helt unplugged. Det kommer bli så bra.


Nu ska jag skriva lite grejer till morgondagens rollspel innan jag smiter iväg till dagens.

Av kent johnsen - 15 augusti 2009 00:48

Nu har jag suttit i god tid och komponerat låtlista till min födelsedags för familj och de närmsta. Och jag har även börjat pyssla med lite lekar för det kalaset. Det brukar inte vara så mycket spex på familjekalas men någon måste ju bryta trenden. Får se om det håller i sig. Det blir i alla fall introtävling. Och jag måste ha något till men jag vet inte vad än.


Jag borde gå och lägga mig men jag är inte trött. Om det är vackert väder i morgon... Eller senare idag blir det ju, så ska jag ut och spela airsoft och på kvällen blir det mer repande inför den tjugoandra.

Av kent johnsen - 14 augusti 2009 11:03

Igår var det rep. Det låter hur bra som helst.

Dennis skulle fixa någon form av videokamera och låta någon som vet hur man får det bra filma oss den tjugoandre och lägga upp på youtube eller nåt. Hoppas verkligen det blir bra. Det lilla som ligger uppe med vårt band låter hemskt och ingenting man egentligen tycker ska representera oss.


Idag försov jag mig ordentligt och missade därmed min tvättid. Nåja. Det tryter inte i garderoben än.

Av kent johnsen - 12 augusti 2009 23:00

Igår lyckades jag och Leona lägga en pusselbit till och kunde därmed träffas. Eftersom båda jobbar på var sin sida om Skåne och jag jobbar skift och hon efter schema så blir det en hel del kalenderbitande för att hitta luckorna och möjligheterna. Så när jag kom hem från jobb vid tjugo över tio på kvällen plockade jag upp henne.


Det var nära ögat att vi inte kunde träffas förrän den andra eller tredje september eftersom hon åker till Jokkmokk i slutet på nästa vecka men tack vare arbetskamrater som inte harnågot emot att byta skift till deras fördel en fredag så kan jag åka ner till Malmö nästa torsdag efter jobb och träffa henne innan hon åker.


Allt är på gång nu... Den tjugoandra firar jag och två kompisar vårt trettiofyllande ute på krogen. Samma kväll, på samma krogär det singer-songwriterkväll och jag ska spela munspel. Den tjugoåttonde ska jag spela med McNightmares på El Greco och dagen efter på Maskerad. På söndagen ska jag hem till min syster och Jonas och dricka kaffe. Det kommer bli en hård helg det där.


Men det är du och nu är nnu och nu ska jag lägga mig i min säng och läsa rollspelsbok.

Av kent johnsen - 11 augusti 2009 00:43

Det var inte så farligt att komma tillbaka till jobb efter semestern. Det tog inte fem minuter innan man var inne i samma lunk igen. Jag antar att det är bra. Det hade ju varit värre att gå och våndas i flera veckor innan man till slut accepterade sitt öde. Men rutinerna där gör att man faller in i samma rytm. Man lägger maten i kylskåpet och tittar sig sedan hastigt omkring för att se om kusten är klar. Är den det så stjäl man lite kaffe.


Efter det så sitter man och pratar lite skit tills det är dags att sätta igång. Och man hinner inte glömma något på fyra veckor heller. Trucken kör som vanligt. Smutsen sätter sig som vanligt och tiden går som vanligt.


När jag kom hem ikväll, efter jag lagt på telefonen så satte jag mig för att skriva. Jag upptäckte nu att jag skrivit osedvanligt lite och mest stirrat på skärmen och lyssnat på mogwai. Jag har dock fått en bra idé till min bok och börjat så smått med att börja jobba på det också. Små anonyma kapitel mellan kapitlen. Det kommer bli vettigt... Jag lovar. Nu är det i alla fall tid att gå och lägga sig. Jag delar med mig av mogwai för er som vill veta vad jag lyssnar på när jag skriver.


Ovido - Quiz & Flashcards