lord K

Alla inlägg under april 2009

Av kent johnsen - 9 april 2009 17:31

Tidigare än väntat dök Claus upp och vi är redan igång med öl och mer öl ska det bli. Så jag tänkte att det är bäst att uppdatera redan nu för det lär inte vara mycket vett i en senare ikväll. Eller om nån timme för den delen.

Av kent johnsen - 9 april 2009 09:16

Fan vad jag har sovit gott inatt. Jag låg i sängen och läste lite ur regelboken till world of darkness och av någon outgrundlig anledning höll lilla  Kitty sig lugn och fin. Somnade vid tolvtiden.

 Vädret är otroligt fint och det ligger ett löfte om en fin vår i luften.


Jag har precis ätit rostade mackor och har min andra kopp kaffe framför mig nu. Efter det ska jag dammsuga och tömma kattlådor. Allt ska vara fint när Claus kommer ikväll.


Fan vad jag ser fram emot det.

Av kent johnsen - 8 april 2009 22:41

Jag sade att jag skulle fixa bilen och det fick jag gjort. Jag tankade, fyllde på olja, pumpade däcken och tvättade bort all måsskit som satt lite här och var. Sen fick jag lite tid på jobbet... Eller, jag tog mig tid på jobbet till att dammsuga och putsa av insidan också. Det kännns inte riktigt som min bil längre.


På väg hem från jobbet åkte jag inom statoil för att köpa en wunderbaum som pricken över iet. Men de hade inte doften jag ville ha. "Ny bil-doft." Däremot hade de en massa äppeldoft kvar. Varför tillverkar man den doften? Man vet att doften kommer lukta syntetiskt och det är bara okej om det är just ny bil eller citron. Lime kanske på sin höjd. Men syntetisk äppeldoft är vidrigt.


Ikväll blir det bara mys. Eftersom jag varit duktig har jag köpt mig en liten chokladkaka och en läsk. Så nu sitter jag i mysbyxor och lyssnar på radio. Jag ska läsa lite regelbok innan jag går till sängs. Jag lovade en vän idag att vara spelledare för en liten grupp spelare om någon månad.

Av kent johnsen - 8 april 2009 10:25

Fan vad det är både irriterande och småpinsamt när man inte har tillräckligt mycket pengar på kortet när man står i kassan i affären med lång kö bakom sig. Jag gjorde i alla fall rätt och ringde inte telefonbanken där och då och började plocka bort varor samtidigt som folket i kön genererar ett kollektivt åskmoln. Jag packade ner sakerna och fixade pengar utanför medan kassörskan vaktade mina varor. Typiskt att man glömde punkten "-kolla saldo." igår natt när man gjorde sin lista.


Igår kväll var Ida här en sväng på folköl och cigg efter jobbet. Hon kom över under förutsättningen att det bara var som kompisar.. Jaja. visst. lugnt för  min del. Det var trevligt. Vi pratade om katter och kärlek och kärleken till katter.


Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe, borsta tänderna och tvätta magen på min ena katt. Sen ska jag fixa med bilen.

Av kent johnsen - 7 april 2009 22:33

Ikväll känns som en planerarkväll. Jag tycker om att planera saker och göra listor i mitt huvud. Ibland kan det till och med bli lite maniskt. Som att lista vad jag ska göra när jag kommer hem i minsta detalj och sedan revidera listan för att få det så smidigt som möjligt.


-låsa upp dörren

-gå in

-ta av mig skorna

-ta av mig hatten

-ta av mig jackan

-sätta igång datorn, osv osv


Ikväll kommer det bli planerande inför min kusins besök i helgen. Det kommer förhoppningsvis bli askul då han inte varit i Sverige på sex år och då bara som hastigast.


Innan dess måste jag fylla på kylskåpet, tanka bilen, städa hemma och tänka ut kul saker vi kan hitta på.


Inte nödvändigtvis i den ordningen...

Av kent johnsen - 7 april 2009 11:19

Eftersom det är så lite att göra på jobb numera tänkte jag gå ner till biblioteket och låna en bok man kan smyga med till fabriken. Jag funderar på att låna Jack Kerouacs "På drift". Inte nödvändigtvis för att jag förväntar mig en sinnesförändrande läsning men mest för att det verkar vara en bok som man bör ha läst.


Det har dykt upp lite referenser till just den boken här och där och det hade varit bra att förstå dem fullt ut.


Man kanske skulle ta steget fullt ut och bli en beatnik sådär några generationer för sent. Jag kan köpa en basker, bara behålla ett bockskägg, skaffa runda solglasögon och skriva oförståelig poesi...


Groovy.

Av kent johnsen - 6 april 2009 22:46

Jag har nu kommit hem efter ett eftermiddagsskifte i fabriken. Det har inte varit så jobbigt idag men det har varit skitigt. Mina byxor var fläckade med smörjolja, mina armar var gråa av damm och min näsa och mitt skägg var fulla av grafit. Efter en dusch och en bilfärd hem ska jag nu koppla av med något så fint som en öl och ett stop pipa på min balkong och bob dylan lagom högt på stereon.


Varvar man inte ner till det är det nåt del på en.

Av kent johnsen - 6 april 2009 12:41

För länge sedan frågade en kompis mig om jag inte kunde göra en blandskiva till henne som representerade mig som person presenterad i enbart musik.


Detta lät som ett intressant projekt men det blev aldrig av att jag påbörjade det. Nu har jag suttit nästan hela förmiddagen och rotat i mitt musikarkiv och tänkt så det knakat. Skivan ska ju inte vara för lång heller.


Till sist har jag nu fått ner det till sexton låtar som representerar de olika aspekterna av min personlighet. Men det var inte lätt. Hur motiverar du att en bra låt är en representation av din personlighet. Jag har fått utelämna många favoriter enbart på grund av att trots att jag älskar låtarna så är de inte något jag förknippar med min spegelbild.


Hur krångligt som helst. Men jag tror jag lyckades till sist.


Ovido - Quiz & Flashcards