lord K

Alla inlägg under april 2009

Av kent johnsen - 24 april 2009 13:01

Jag fick städat och diskat och bokat tvättid. Fan vad bra jag är som klarar av att göra saker som alla andra gör på daglig basis... woohoo...


Idag är det spelledardags igen. Det var tydligen så omtyckt sist att de inte kunde vänta längre. Jag har planerat ungefär vad som ska hända ikväll och de kommmer inte bli besvikna. Tror jag. Sitter just nu med mitt morgonkkaffe mmen ska snart ner till videobutiken och hälsa på Tessling. Träffades som kortast igår på Torstens när gänget satt och drack öl. Jag drack ansvarligt nog cola. Fast bartendern var snäll och fick den att se ut som en drink i alla fall.


Av kent johnsen - 23 april 2009 12:14

Det är aldrig en bra idé att dricka mer än två liter kaffe på en dag. I natt på jobb fick jag magknip och huvudvärk. Jag svettades och ojade mig. Men efter lite sömn gick det över, det mesta i alla fall.


Idag ska jag vara huslig och fixa och dona hemma. Ja nu jävlar har han kommit in i andra andningen och den energi som saknades förra veckan är nu här. 


Det kan kanske vara en effekt av de två liter kaffe som slukades igår...

Av kent johnsen - 22 april 2009 14:36

En grupp från norge med några år på nacken är Madrugada. Detta är en låt som är otroligt bra. Jag kan inte sluta lyssna på den. Inget brudlyssnande men i alla fall nån gång om dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=7WFk23_6yos
Av kent johnsen - 22 april 2009 13:15

Så skägget åkte av. Det var väl dags antar jag. Hellre nu än senare i sommar när halva ansiktet är solbränt. Idag har jag inga planer vilket är rätt så skönt. Men det sista jag tänker göra är att låta dagen gå till spillo framför tvn. 


Jag har slutligen aktiverat mitt abbonnemang på match.com och började prata med en flicka innan det gått 24 timmar. Där ser man. Hon verkar trevlig och snäll så vem vet... 


Jag tror jag ska föreslå Jens en fika. Jo. Det ska jag göra.

Av kent johnsen - 21 april 2009 14:15

Idag ska jag åka in till Helsingborg och hälsa på min syster. Jag ska få godis i utbyte mot att rita en skorpion som hennes pojkvän ska tatuera på underarmen. Kanske inte ett motiv jag hade valt men vill han ha det så... Jag ska göra det så fint som jag kan eftersom folk kommer se den och om de frågar vem som ritat den så vill jag känna mig okej med att han nämner mitt namn.


Det här med att sova på saken angående skäggets vara eller icke vara fungerade inte. Jag får gå till plan B, C, D eller E när det kommer till att komma fram till något. Slå tärning, låta en komplett främling bestämma, starta en omröstning på facebook eller göra plus- och minuslistor.

Av kent johnsen - 21 april 2009 06:29

Nu har jag precis kommit hem från jobbet. Dum som man kan vara ibland åt jag ett stort kexchoklad jag fick av en arbetskamrat vid kvart i sex och är nu inte särskilt trött. När sockret börjar gå ur kroppen kan jag sova gott.


Har också börjat tvivla på om jag ska behålla skägget. Får sova på saken.

Av kent johnsen - 20 april 2009 19:10

Nu har jag precis kommit hem efter att ha spenderat större delen av eftermiddagen nere på Vita räck. En park i stan där folk flanerar, solar, grillar och dricker öl hela sommare. En fin eftermiddag i goda vänners lag är oslagbart. Solen har skinit och vinden har lyst med sin frånvaro. Sen är man ju som svenskar är mest. Precis som så många andra där nere var, att så fort solen skiner om våren tar man på sig sina kortbyxor och ett linne och solar som satan för att till sist skynda sig hemåt när det börjar bli löjligt kallt.


Man kan räkna ut med röven och en kritbit att det kommer bli kyligt attan på kvällen men ändå trotsar man förnuftet och njuter så länge man kan. Man skrattade åt folk som gnällde att det började bli kallt tills man en kvart senare insåg att inte ens hatt och långbyxor hjälpte längre och själv skuffade hem till soffa och kebabtallrik. Den bör vara redo att hämtas nu förresten.

Av kent johnsen - 20 april 2009 14:49

Nu är jag tillbaka efter att ha vaccinerat katterna. Denna gången var det inte lika jobbigt att åka bil. Men nu hade jag inte filt över transportburen så nu såg de vad som försiggick. Det hjälpte vilket var skönt eftersom konstant ångestjamande är riktigt tröttsamt att lyssna på i tjugo minuter. Visst tycker man synd om kisen men man kan inte hjälpa att man blir riktigt irriterad också.


Nu ska jag ägna resten av dagen till att gotta mig och inte glömma att jag ska ta med underkläder till jobb för att tvätta där. Jag är nere på de sista obekväma som ligger längst in i garderoben. Jag MÅSTE boka tvättid snart.

Ovido - Quiz & Flashcards