lord K

Alla inlägg den 20 april 2009

Av kent johnsen - 20 april 2009 19:10

Nu har jag precis kommit hem efter att ha spenderat större delen av eftermiddagen nere på Vita räck. En park i stan där folk flanerar, solar, grillar och dricker öl hela sommare. En fin eftermiddag i goda vänners lag är oslagbart. Solen har skinit och vinden har lyst med sin frånvaro. Sen är man ju som svenskar är mest. Precis som så många andra där nere var, att så fort solen skiner om våren tar man på sig sina kortbyxor och ett linne och solar som satan för att till sist skynda sig hemåt när det börjar bli löjligt kallt.


Man kan räkna ut med röven och en kritbit att det kommer bli kyligt attan på kvällen men ändå trotsar man förnuftet och njuter så länge man kan. Man skrattade åt folk som gnällde att det började bli kallt tills man en kvart senare insåg att inte ens hatt och långbyxor hjälpte längre och själv skuffade hem till soffa och kebabtallrik. Den bör vara redo att hämtas nu förresten.

Av kent johnsen - 20 april 2009 14:49

Nu är jag tillbaka efter att ha vaccinerat katterna. Denna gången var det inte lika jobbigt att åka bil. Men nu hade jag inte filt över transportburen så nu såg de vad som försiggick. Det hjälpte vilket var skönt eftersom konstant ångestjamande är riktigt tröttsamt att lyssna på i tjugo minuter. Visst tycker man synd om kisen men man kan inte hjälpa att man blir riktigt irriterad också.


Nu ska jag ägna resten av dagen till att gotta mig och inte glömma att jag ska ta med underkläder till jobb för att tvätta där. Jag är nere på de sista obekväma som ligger längst in i garderoben. Jag MÅSTE boka tvättid snart.

Av kent johnsen - 20 april 2009 11:48

Jag har ringt DELL idag och kommer förhoppningsvis komma närmre en lösning på mitt problem. Just nu kör jag efter deras rekommendationer ett stresstest på min laptop. Tyvärr verkar det som om det fungerar felfritt. Det hade varit så otroligt skönt att få reda på exakt vad det är som gör att mitt spel inte fungerar.


Jag är nog lite för snäll för att ligga på och ryta att jag vill ha en ny dator. Jag förstår ju att man måste ta reda på vad det är som är fel innan men bytar ut saker, men jag är bara så trött på att betala för något som jag knappt kan utnyttja för att datorn krashar.


Det är två timmar tills jag ska köra katterna till veterinären för deras andra vaccinspruta och tills dess hoppas jag att datorn tiltar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards