lord K

Alla inlägg den 5 april 2009

Av kent johnsen - 5 april 2009 23:06

Det är lustigt egentligen hur något kan te sig så obskyrt och totalt obegripligt för utomstående och vara så otroligt kul för insatta i ämnet.


Se på vår rollspelsgrupp. En samling vuxna män strax under och över trettio som sitter och har skitkul med att spela drakar och demoner, drickka folköl och cola med lite pizza innanför västen. Elektriker, taxiförare, bonde, industiarbetare, takläggare, lagergubbe, student, egenföretagare.


Det har nog mycket med var man kommer ifrån. Intressen, vilken harmoni man har med sin fantasi och vara kapabel att släppa garden och våga vara nördig. Samtidigt tror jag också att vår söndagsgrupp handlar mer om att kunnna ta sig tid i sitt vardagshektiska liv med barn på väg, flickvänsproblem, husbyggen med mera och bara vara en del av ett äventyr tillsammans med goda vänner som man annars inte skulle träffa så mycket.


Det betyder en hel del för mig i alla fall att ha söndagar som en fast punkt för umgänge och alltid alltid goda skratt med fina kamrater.

Av kent johnsen - 5 april 2009 10:21

På väg in till min syster så borde jag sticka in om rusta och köpa ett balkongbord. För tillfället så är min balkong endast utrustad med en kruka full av fimpar och en massa fågelskit. Inte särskilt mysigt ställe alltså.


Hade stora planer förr med den balkongen men nu när ja funderar på att flytta känns det inte lika aktuellt at lägga tid och pengar på att snickra fint till den.


Men jag tänkte i alla fall köpa ett litet bord så man har nåt att ställa frukostbrickan på i sommar. Ska se om det blir att jag kör in om.

Av kent johnsen - 5 april 2009 00:36

I dag... (eller igår, beror på hur man ser det) började jag spela i en ny rollspelskampanj. När Jens frågade om jag ville vara med var jag först tveksam. När han sen berättade varifrån han hämtat inspirationen blev jag istället otroligt intresserad.


Det blev inte alls som jag tänkt mig. Tack och lov. Hade det motsvarat mina förväntningar hade jag inte blivit så positivt överraskad.

Spelet är som en slags Da Vinci-koden i drömsekvenser med mycket inspiration från Clive Barker och Stephen King. Förmodligen en del fler gubbar som jag inte är medveten om. Dessutom känns det alltid trygg när man märker att spelledarn är hängiven. Storyn utspelar sig i St. Petersburg. (Än så länge) Och det är en massa detaljer som dyker upp som man vet att hade man googlat det så hade det funnits... (Googlade precis. Det fanns (efter lite rättstavningar från mina anteckningar))


Ser fram emot den artonde då vi fortsätter.  Nu sova. Efter sömn är det att besöka systern och äta tårta.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards