lord K

Alla inlägg den 6 april 2009

Av kent johnsen - 6 april 2009 22:46

Jag har nu kommit hem efter ett eftermiddagsskifte i fabriken. Det har inte varit så jobbigt idag men det har varit skitigt. Mina byxor var fläckade med smörjolja, mina armar var gråa av damm och min näsa och mitt skägg var fulla av grafit. Efter en dusch och en bilfärd hem ska jag nu koppla av med något så fint som en öl och ett stop pipa på min balkong och bob dylan lagom högt på stereon.


Varvar man inte ner till det är det nåt del på en.

Av kent johnsen - 6 april 2009 12:41

För länge sedan frågade en kompis mig om jag inte kunde göra en blandskiva till henne som representerade mig som person presenterad i enbart musik.


Detta lät som ett intressant projekt men det blev aldrig av att jag påbörjade det. Nu har jag suttit nästan hela förmiddagen och rotat i mitt musikarkiv och tänkt så det knakat. Skivan ska ju inte vara för lång heller.


Till sist har jag nu fått ner det till sexton låtar som representerar de olika aspekterna av min personlighet. Men det var inte lätt. Hur motiverar du att en bra låt är en representation av din personlighet. Jag har fått utelämna många favoriter enbart på grund av att trots att jag älskar låtarna så är de inte något jag förknippar med min spegelbild.


Hur krångligt som helst. Men jag tror jag lyckades till sist.


Av kent johnsen - 6 april 2009 10:29

Mina katter har precis blivit steriliserade så de glider runt i var sin tratt i lägenheten. Jag blev lite nojig häromdagen då Frida fått en svullnad under såret och blivit lite rödflammig runt om. Så jag ringde veterinären.


"Kom förbi vid elvatiden" sade de. Sen tänkte jag efter lite och kom ihåg vad min syster sagt när jag nämnde det för henne. Att det förmodligen bara var lite exem eftersom kisen inte verkade ha ont alls. "Köp lite lactasyd och tvätta själv så går det bort om några dagar." Så det gjorde jag. När ämnet är djur lyssnar jag på min syster. För att vara en ung kvinna som är envisare än ett granitblock och konstant måste ha rätt så säger jag aldrig emot henne när det handlar om våra fyrfota, bevingade eller krälande vänner.


Så jag har precis tvättat min katt och blev lagom förvånad när hon verkade trivas med att få hela magen gnuggad med tvål och vatten. Dessutom har jag sparat både bensinpengar och en hel del åka-bil-ångest för lilla Frida.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards