lord K

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av kent johnsen - 24 januari 2010 20:43

Att vara förberedd och ute i god tid har i sina fördelar en hel del som talar mot dem också. Att gå hemifrån tidigare för om något skulle hända på vägen har lämnat mig stående utanför otaliga ställen väntande. Ofta frusen eller blöt eller båda delar. Jag och Leona har bott i lådor i vad som förmodligen inte är lika länge som det känns, men jag har velat underlätta så mycket som möjligt för flytten och inte behöva göra en massa saker i sista sekunden. Som det ser ut nu har vi bara kläder, det vesäntliga ur köket och badrummet kvar att packa ner. Detta har resulterat i att det är relativt tråkigt att vara hemma i all sin förbereddhet. Häromdagen var jag smått uttråkad och beslutade mig för att sätta mig och teckna... Just det. Allt det var ju nerpackat. Men då kan jag läsa en bok... Som alla är nerpackade. Varför inte spela ett datorspel? Gissa. Nerpackat!


Det kanske bara är jag som stormat ram oh tänkt att nu ska vi inte missa något. Allt ska med och ligga i rätt låda med rätt etikett på. (Leona kallar mig flyttgeneralen. Vet inte om den titeln är positivt eller negativt laddad egentligen.) När det sista ska ner hamnar man ändå i sitsen att det hamnar en massa saker i lådor som ska till olika rum. Jaja... Det kommer förhoppningsvis gå som en dans.


För i morgon när jag är på jobbet går Leona på lägenhetsbesiktning och får nycklarna. På tisdag klockan elva på förmiddagen har vi hämtat släp och då sätter vi igång med att flytta från den här lilla lägenheten.



Ovido - Quiz & Flashcards