lord K

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av kent johnsen - 4 januari 2010 22:58

Dagen började riktigt dåligt. Mycket av det som gör en dålig dag är resultat av att man inte tänkte dagen innan har jag insett nu men i förmiddags var allt elände. Och det var en sådan dag så att minsta lilla sak som gick fel förstorades upp i huvudet på en fast man egentligen visste bättre.


Jag somnade inte förrän tre på natten. Jag låg och vred och vände på mig och hade alltså ingen lust att gå upp klockan halv åtta. Och inte lust att väckas att katterna som bråkade högljutt precis utanför sovrumsdörren. När jag kom ut upptäckte jag att skosnörena på mina nya skor var söndertuggade. Eftersom jag glömt tömma kattlådan så kan ni ju gissa var katterna valt att gå på toaletten. Det var nervälta saker från köksbänken och gitarren låg omkullvält. Till råga på allt fanns varken kattmat eller bröd hemma så jag fick yrvaket trotsa kylan och gå och handla.


När saker verkade ha lugnat ner sig satte jag mig för att spela lite datorspel för att upptäcka att min dator börjar slumpmässigt krascha igen så fort grafikkortet blir lite påverkat. Jag köpte en laptop som skulle gå att spela med. Jag har redan fått den bytt en gång. Jag funderar på att avinstallera alla spel. Blir jag spelsuge finns alltid spindelharpan.


Bilen behövde tankas och tanklocket gick inte att stänga igen. Det problemet visste jag skulle komma och var förberedd och ute i god tid för att hinna inom verkstan på vägen till jobbet. Det är ett litet problem som kanske tar tio minuter att fixa. Men det var stängt. Mekanikern var ute på ärende och lappen på dörren informerade mig vänligt att han förväntades återkomma efter mitt skifte påbörjats. Jag var vid det här laget duktigt uppgiven över hela dagen. Det låter kanske småaktigt men jag skyller delvis på att det är måndag och delvis på sömnbrist.


Som tur var var allt precis som vanligt på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards