lord K

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av kent johnsen - 5 januari 2010 22:47

Idag hade det varit strömavbrott på jobb så ingenting fungerade som det skulle när jag kom dit. Allting som v går i automatik fick nu skötas i stort sett manuellt så man fick rusa fram och tillbaka och nästan vara på två ställen samtidigt föt att det skulle gå. Det var stressigt, virrigt och påfrestande. För systemet är gjort för automatik och är inte alls logiskt ellr lättarbetat när man måste köra det manuellt. Jag upptäckte ett flertal saker, småsaker som hade gjor allt lättare. Men sen är jag ju ingen ingenjör...


Sen kom jag att tänka på strömavbrott i allmänhet. För bara några år sedan innebar strömavbrott att man fick ta fram stearinljusen. Nu förlorar vi i stort sett allt. Kommunikationen. Många har ju bara mobil och det varar tills batteriet tar slut. Datorer, tv, allt som är kommunikation och underhållning för många. Borta. Man hade inte kunnat köpa nånting. Även om kassorna hade varit öppna i affärerna så har folk inte kontanter ute längre.


Ju mer jag tänkte på det ju större och värre blev scenariot. Det är inte längre så att livet blir lite krångligare utan ström. Det blir kaos.


Det känns lite som om vi målat in oss i ett hörn på nåt sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards