lord K

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av kent johnsen - 3 januari 2010 01:54

Jag begav mig ikväll över till mina goda vänners hus för lite kalas. Lite vindrikande och dessertätande. Det var väldigt trevligt. Vi hade bra och trevliga samtal och lyssnade på bra musik. Plötsligt bestämdes det att vi skulle gå ut. Jag har vanligtvis inte några problem med detta. Jag brukar spela på en krog, jag brukar gå dit ofta men ikväll... Ikväll var annorlunda på så många sätt. Det var en massa saker som störde mig ikväll att de saker jag vanligtvis inte bryr mig så mycket om störde de med.


Jag kunde inte föra en konversation utan at skrika in i örat på den jag talde med.

Detta eliminerar möjligheten att tre pers talar om samma sak samtidigt.


Jag kände inte en enda människa förrutom de som befann sig på samma fest som lämnats tidigare, där vi hade samtal som involverade mer än två personer.


DJ:n envisades med att spela Magnus Uggla, GES (för er som inte minns era tursamma jävlar... 'När vi gräver guld i USA'.) samt allt möjligt annat som borde glömts bort.


Så. På en kväll som gått från att sitta i goda vänners lag, haft trevliga samtal och druckit gott vin till att handlat mest om att trängas, försöka inte få sin öl utspilld, hört dålig musik så högt att jag haft svårt att kommunicera med mina vänner... Äh, skit samma... Jag gick hem.


Jag kände mig gammal ett tag. Men efter en stund tänkte jag om. Jag är inte för gammal. Jag är exakt rätt ålder. Det är kanske bara så att den krogen drar fel sorts folk just nu. Jag vill kunna spendera en kväll med mina vänner och samtidigt uppskatta utelivet. Träffa folk som man sett förr. De enda jag träffade ikväll var ett ex och en tjock gubbe som grabbade tag i mig med sina trädstammar tillarmar och dansade med mig som en docka tills han fått sin shotbricka.


Jag gick hem tidigt. Jag kollade klart på en film och ska kolla på en till nu.

Ovido - Quiz & Flashcards