lord K

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av kent johnsen - 30 mars 2010 11:24

Årets första cykeltur är avklarad. Det är vår i luften och det känns lite härligt. Halvvägs till affären kom tanken att man kanske skulle haft någon sorts tunnare handskar på sig ändå. Än är det inte shortsväder.


Jag gjorde en blunder och tackade glatt ja till att äta middag hos föräldrarna på skärtorsdag. Jag hade helt glömt bort att jag jobbade eftermiddag denna veckan. Det är för sent att få ledigt eftersom min kollega redan har fått beviljad ledighet. Attan. Men det finns ett ljus i tunneln. Vi har åtta blandningar denna veckan. Om vi är klara med dem till på torsdag så kan jag få ledigt. Igår lade vi på ett kol. Jag hade jobbat på natten också om det inte var så att planeringen på jobb var knasig och tvingade ett helt skifte att stå still. Jag kommer hetsa Totte idag också. Och jobba över och hjälpa killen som går ensam inatt. Allt för att öka mina chanser till ledighet.


Det kommer nämligen besök från Danmark och det händer inte så ofta så jag vill gärna träffa dem de fåtal gånger man kan.


Det blir en hektisk påskhelg med mycket farande fram och tillbaka. Men det blir kul. Efter helgen ska jag och Leona börja med GI. Det ska bli spännande. Vi har smygbörjat lite med gröt till frukost istället för mackor med pålägg. Dinkelmüsli istället för honeypuffs. Gott är det.

Ovido - Quiz & Flashcards