lord K

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av kent johnsen - 13 mars 2010 13:48

Strax ska jag och Leona bege oss hem till min syster och hennes kille i Kågeröd. Där kommer vi bli bjudna på tacos och marängsviss. Dock ej samtidigt. Den ena före den andra. Vi kommer ha med oss lite chips och läsk och kanske nåt annat gott. Ikväll kommer vi titta på melodifestivalen.


Man kan säga vad man vill om det. Jag är inget fan av melodifestivalen. Jag tycker det mesta av musiken där är vedervärdig och hela upplägget och presentationen är direkt pinsam. Men något av det roligaste jag vet med tv är att häckla personerna i rutan ifrån min säkra plats i soffan. Och det finns en hel del att hånskratta åt i schlagersammanhang. Det kommer bli en trevlig kväll. Jag är nöjd för jag kommer ha mat i magen och underhållning. Trevlig kväll. 

Av kent johnsen - 13 mars 2010 08:49

Nu såhär i melodifestivaltider så är det mycket snack om  för och emot och hur töntigt eller glammigt det är. Kvaliteten på musiken diskuteras också och man skull kunna hålla på hur länge som helst. Istället för att göra det så tänkte jag istället berätta en historia från min barndom.


Jag tror det var i fjärde klass, 'Hon har blommor i sitt hår' var största hitten på radion och vi skulle ha topplistan på roliga timmen i skolan. Det var något vi hade tre veckor på rad och tio elever skulle ha med sig en låt som det skulle röstas på.


Hemma hade jag en låda med kassettband som jag dels hade köpt, dels hade lånat av föräldrar, dels hade spelat in från olika ställen. Ett av de kassettbanden var rött vill jag minnas. Rött med silverstjärnor på. Och på det bandet fanns det massor av musik jag inte vissta vad det var men en av de här låtarna fann jag stort nöje i att lyssna på och tog alltså med den till skolan för roliga timmen.


Jag kunde inte närvara på roliga timmen dåjag skulle nån annanstans. Jag minns inte. Hemspråksundervisning eller tandläkaren eller nåt sånt. I alla fall så fick jag två ynka röster. Mina kompisar Andreas och Patrick hade sympatiröstat på mig. Nu vet jag inte vilka låtar de andra hade med sig men jag kom sist med hästlängder. Jag tror inte jag blev så ledsen dock. Nu i efterhand kan jag inte förstå att jag kunde välja den här låten bland alla mina kassettband. Jaja... Schlager är det i alla fall. Trevlig lyssning.


 

Ovido - Quiz & Flashcards