lord K

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av kent johnsen - 22 juni 2010 17:21

Det har tillat in en massa sommarjobbare på mitt arbete och jag och min kollega har en tillägnad åt oss. En trevlig grabb.


Förr så var sommarjobbarna ett gäng man gladeligen satte sig och snackade med. Det var nytt folk som man hade mer gemensamt med än gubbarna på jobb men det är inte så längre. Nu är det bara småttingar ju. Man har blivit äldre. Bevisetkom idag när vi satt och pratade och vi kom in på tältande och min och Tottes ökade bekvämlighet. Vi konstaterade att om man skulle åka på festival numera så har man hellre husbil eller nåt. Tälta pallar man inte. Då frågar sommarjobbaren mig om när jag var på festivaler. Det måste varit tidigt nittiotal trodde han. Jag förstod inte varför det skulle varit så tidigt. Jag är ju bara trettio. "Trettio bara?" Utbrast han. "Jag trodde du var äldre med ungar å sånt. Jag hade fått för mig det."


Helt plötsligt så kändes mina få grå hår så många fler. Jävla unge...

Ovido - Quiz & Flashcards