lord K

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av kent johnsen - 6 juni 2010 11:34

I närheten av där jag bor finns det en del skönhetssalonger. En av dem heter 'Salong van Gogh'. Jag bara undrar vad de tänkte när de döpte den salongen. Van Gogh skar av sig örat om jag inte minns fel. Är det verkligen sånt som man vill att folk ska tänka när de går förbi salongen. Ärligt talat så tror jag inte folk i första hand tänker: "Ah, van Gogh. Den där expressionistiska målaren, känd för sina stilleben och så vidare..." Jag tror de flesta är liksom jag när de ser namnet. "van Gogh? Ärde inte han som skar av örat?"


Kom in kom in och få en klippning. Nej tack...


(Det börtilläggas att jag inte provat just den beautysalongen, eller andra, och de är säkert jätteduktiga därinne. De hade bara lite otur med namnet.)

Ovido - Quiz & Flashcards