lord K

Alla inlägg under december 2009

Av kent johnsen - 4 december 2009 05:02

Det är egentligen helt vidrigt att gå upp så tidigt som halv fem men jag vaknade av mig själv och var relativt pigg. Nja... Pigg är väl fel ord men det kändes onödigt att somna om. Jag gick av någon anledning och lade mig i tid igår. Jag tror att det har att göra med att jag inte har en TV längre.


Men nu har jag i lugn och ro tid att äta lite frukost och dricka en två koppar kaffe. Inte stressa... Vanligtvis hoppar jag upp, kastar mig i mina kläder, skvätter vatten i huvudet, borstar tänder och springer ner till bilen. När jag väl är framme på jobb så säckar jag ihop av trötthet tills Totte sätter en kopp kaffe framför mig och muttrar nåt ohörbart med ett tonfall mittimellan humor och irritation.


Idag kan jag istället vara den där jobbiga killen som kommer onödigt munter allt för tidigt på morgonen. Ni vet en så som halvsjunger fram ett "GodmorgonGodmorgonGovänner!" och har ett nöjt leende på läpparna... Sån kan jag vara idag.

Av kent johnsen - 1 december 2009 21:48

Idag är det officiellt. Leona delar nu adress med mig och vi har idag varit i Malmö en liten vända och hämtat en byrå och en massa böcker. Efter middagen så har vi organiserat i garderober. Gamla påslakan och udda strumpor har slängts och jag har varit händig och flyttat på hängstång i garderoben som numera är hennes.


Jag vet att det inte är mycket men jag känner mig bra när jag är framme med tumstock och skruvmejsel och hammare och saker blir som jag tänkt mig. Förr hade jag tummmenmitt i handen men på senare år har jag blivit mer och mer händig. Jag har alltid sett upp till min far som kan allt det där med att snickra och mura och kitta fönster och jag har alltid fått hjälpa till under min uppväxt men det är liksom först nu som jag kan fixa det av någon anledning. Kanske för att självförtroendet är högre, vad vet jag?


Det är ungefär åtta veckor kvar tills vi får vår nya lägenhet så det kanske är lite dumt att packa upp hennes böcker och saker men vem vill bo i flyttlådor i över två månader? Så jobbigt är det inte att lägga ner saker i bananlådor. Och dessutom... Nu när hon bor här ska vi båda känna oss som hemma.


Jag blir bara mer tillfreds och lycklig för var dag som går.


Och just det ja... Min stylophone kom idag. Underbart. Det är en fantastisk manick. Eller instrument om man hellre vill kalla den det.

Ovido - Quiz & Flashcards