lord K

Alla inlägg den 15 december 2009

Av kent johnsen - 15 december 2009 10:26

Idag tänkte jag att jag skulle ta och vaccinera mig mot svininfluensan. Egentligen tänkte jag öra det igår men när jag kom till vårdcentralen i höganäs hamnade jag bakom en hord av pensionärer. Jag var kanske inne i femton sekunder innan jag insåg att jag aldrig skulle hinna innan jobb. När jag vände mig om stod det ett tiotal pensionärer där. Var kom de ifrån? Jagsåg dem inte på vägen dit. Ploppar pensionärer bara in i verkligheten? Kan de i hemlighet akrobatiska konster och gömde sig på taken när jag gick in? Vem vet.


Så jag beslutade mig att ta sprutan i ängelholm idag i stället och vara ute i god tid om ifall det skulle vara pensionärsstockning där också. När jag närmar mig informationsdisken sitter det en tant som verkar mysa i sin viktighet där. Jag säger artigt hej och berättar att jag vill vaccinera mig mot svininfluensan. Då påpekar hon att jag får gå till min husläkare på dennes vårdcentral. När jag då förklarade att jag varit där dagen innan och det inte hade funnits tid och om det fanns en möjlighet att ta sprutan i Ängelholm istället så log hon viktigt med sitt tantsminkade ansikte och sade att, ja näe näe du får gå till din husläkare i Höganäs igen och prova om det finns tid. Du är ju ute lite sent. Lite sent? Kommer jag dö nu? Nej. Man måste tydligen gå när mannen i vit rock kallar. Man kan inte få bestämma sig i sin egen takt.


Men som Basse sa. Nu när Tiger Woods varit otrogen med ett gäng porraktriser och Anna Ankas äktenskap är på fritz så ska det ju fokuseras på det och vips så är svininfluensan borta.


Jag tänker dock sticka inom min vårdcentral i Höganäs idag igen i ungefär samma tid. Är det lika pensionärspackat idag ocks så skiter jag nog i det hela. Jag har inte tid att stå i kö en hel dag. Nu ska jag i alla fall julpynta lite här hemma tänkte jag.

Ovido - Quiz & Flashcards