lord K

Alla inlägg den 10 december 2009

Av kent johnsen - 10 december 2009 11:52

För några månader sedan lovade jag en kväll när vi var på väg hem från krogen att jag skulle spela rollspel med Leona bara hon och jag. Nu är det inget snuskigt med i leken här... Jag är rollspelare. Jag har spelat en hel del rollspel i mitt liv sedan jag först blev introducerad för Drakar och Demoner när jag var ca åtta år gammal, hemma i min kompis Tomas pojkrum i Höganäs.


Leona har inget emot att jag är borta i stort sett varje söndagskväll, hon tycker faktiskt det är rätt skönt har jag fått veta. Och då är allt bra ju. Förutom att det någonstans i mig har känts som om att det är lite viktigt för mig att Leona förstår vad rollspel går ut på då det är en rätt så stor del av mitt liv då det är för nuvarande min största hobby. Allt hon vet är att vi har papper och pennor, en massa böcer och slår med tärningar. Även om det stämmer så är rollspel så mycket mer och därför kom förslaget att vi skulle spela bara vi två så hon får lite bättre förståelse för vad det är jag gör.


Så efter att ha tänkt en hel del på vilket scenario som skulle kunna passa bra och vilket spel kom jag på att drakar och demoner 6 funkar bra och började knåpa på ett spel som kunde ta en eller två tillfällen att klara. Men det växte och växte och nu  har jag grunden till en episk kampanj. Om Leona gillar det, vem vet så kan man nog fylla på med lite fler spelare och spela lite grann framöver.

Ovido - Quiz & Flashcards