lord K

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Snön har tyvärr anlänt.

Av kent johnsen - 16 december 2009 17:15

Snön ligger vit över Ängelholm och jag sitter hemma och har ont överallt. Tur. För då slipper jag gå ut. Jag avskyr snö. Det är kallt och kommer in överallt under kläderna. Vissa tycker det är otroligt mysigt med en vit jul och visst, jag kan hålla med. Det får gärna snöa på julafton när jag har tagit mig till dit jag ska och sen kan snön vara borta igen när jag ska hem.


Jag vet inte när min kärlek för snö förvann för när jag var liten var jag som alla andra ungar och hade snöbollskrig, åkte tefat och byggde snögrottor och snögubbar. Men någonstans under uppväxten byttes denna kärlek ut till ett förakt.

Jag har bara varit på en skidsemester i mitt liv och det var med internatskolan 1995. Den spenderade jag i simhallen och i bastun på hotellet. Det var i coh för sig tvunget att göra något utomhus så som det oftast är när skolor arrangerar något och jag åkte två varv runt hotellet på längdskidor innan jag och min kompis Mattes gick inomhus igen.


Snö förvandlas rätt så omgående till slask här i skåne och slask är värre än snö. Speciellt sån där halvfrusen slask som ligger på vägarna. Förrädisk grå sörja är vad det är. Usch. Jag längtar så till våren. När det återigen börjar knoppas och björkarnas små löv lyser med sin ljusgrönhet och vindarna inte längre biter ett hårt tag i nacken på en. Men det lär ju dröja.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kent johnsen - 7 juli 2010 14:53

Jag har beslutat mig för att gå vidare. LordK har varit kul att skriva i men rätt så länge har jag tänkt på att göra något nytt. Därför har jag nu kommit till beslutet att sluta skriva här och istället skriva här: http://kent-johnsen.blogspot.com  ...

Av kent johnsen - 3 juli 2010 17:54


Leona rakade av mitt hår för några veckor sen och det växte ut så som hår gör. Hår ser lustigt ut vid en viss längd när det är exakt lika långt överallt så häromkvällen övertalade jag henne att köra trimmern igen. Den gången blev det en halv mohikan....

Av kent johnsen - 25 juni 2010 09:35

En dag som idag skulle man kunna skriva ett inlägg om midsommarens historia med blot och fallossymboler. Man skulle kunna skriva betraktelser om små grodors ögon eller örons varande eller icke varande, men jag låter bli för allt det där är gjort reda...

Av kent johnsen - 24 juni 2010 10:00

Man sitter där med den nya TVn framför sig. Det är en platt plasmahistoria och man är så nöjd. I handen håller man fjärrkontrollen och har bestämt sig för att programmera in alla kanalerna på rätt plats. Sån där automatisk inställning som TVn gör sjä...

Av kent johnsen - 22 juni 2010 17:21

Det har tillat in en massa sommarjobbare på mitt arbete och jag och min kollega har en tillägnad åt oss. En trevlig grabb.   Förr så var sommarjobbarna ett gäng man gladeligen satte sig och snackade med. Det var nytt folk som man hade mer gemensa...

Ovido - Quiz & Flashcards