lord K

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av kent johnsen - 9 juli 2009 17:52

Tog reda på vad lite ord betydde. Men efter en stund ville jag hitta på något annat. Problemet är att jag inte vet vad. Jag har nu hamnat i ett tillstånd där jag är i stort sett handlingsförlamad. Jag sulle kunna göra vad som helst, gå och äta en glass, städa, lyssna på en skiva jag inte hört på länge, besöka en vän... Jag borde sätta mig och skriva på Sommarkattsyndikatet men jag orkar ingenting. Jag är så villrådig. Jag går ut, nej det kostar pengar. Jag stannar inne. Och gör vadå? Stirra i taket och gå och lägga sig tidigt. Nej. jag ringer nån. Vem? Vem vill jag umgås med? Hmmm. Och vad ska jag föreslå att vi hittar på? Måste man hitta på nåt....


Och så fortsätter det. Jag misstänker attdetta har att göra med att jag inte rökt på en dag. Jag har inte varit så röksugen men med cigg ahr man alltid något att sysselsätta sig med. Nåt enkelt. Rita kan jag.... nej. det känns inte rätt....


Jag håller på att få nippran.

Av kent johnsen - 9 juli 2009 15:53

Hittade idag på DN.se en otroligt underbar lista. Adoptera ett ord heter den.Det handlar om små egna ord, glömda ord och dialektala unikum som folk adopterar och därmed lovar att använda. Såg att det finns fler än jag i Sverige som använder superlativformen av "få" Det vill säga "Färst". Få, färre, färst. Enkelt. Ändå sätter sig folk på tvären. Varför?


Tillbaka till listan. Här har jag många timmar framför mig med att leta upp betydelser till ord som låer roliga och som ligger bra i munnen.

Till exempel, vad betyder frugal? Men det låter bra eller hur. Passar på att länka så att andra också kan ordfrossa lite.

http://www.dn.se/dnbok/adoptera-ett-ord-kampanjen-1.903852#

Ovido - Quiz & Flashcards