lord K

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av kent johnsen - 6 juli 2009 22:10

Semestern närmar sig med stormsteg och ändå verkar tiden dra ut sig som en seg kola som någon glömt på ett fönsterbräde en eftermiddag. Fyra arbetsdagar kvar och vi har mer att göra än på länge på jobb. Det har fördelar och nackdelar. Man kan lura sig att tiden går snabbare men man är i denna värmen mer slut mot slutet av skiftet än vad man är van vid. Värmen går upp över fyrtiostrecket på de högre våningarna på jobb.


Till helgen, på fredag kväll åker jag och min svåger till Polen. Tanken är att jag ska tatuera mig när jag är där nere. Och jag har bestämt mig. Det blir tatueringar över knogarna. Jag var lite tveksam innan jag kom på vad det egentligen skulle stå på mina fingrar för all evig tid. Men sen råkade jag på de två orden. Två enkla ord.


Jag har alltid älskat latinska ordstäv och citat och det blir ett sådant som kommer pryda mig. CREA DIEM... Skapa dagen. Underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards