lord K

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Återupptäckt

Av kent johnsen - 16 februari 2010 11:40

Jag spelar som tidigare nämnt rollspel varje söndag och just nu har vi i några veckor spelat Star Wars. Det är en fortsättning från där vi slutade för drygt ett år sedan och ingenting blir rätt. Men kul har vi. Och det har också lett till att man börjat kolla upp andra saker från det universet. Jag har kollat igenom hela första säsongen av 'The Clone Wars'. Den datoranimerade serien som fått väldigt blandad kritik. Jag har zappat förbi det förut men då har det varit svenkt tal och det gör faktiskt serien barnsligare i mina ögon. Jag gav den i alla fall en chans och fann att den var mörkare än vad jag först trodde. Visst finns det comical relief i de fjantiga battledroidsen men som motpart ser man också hur det ibland knäcks nackar och hur de onda kör slussabeln genom bröstet på oskyldiga. Anakins mörka sida, är tydlig lite då och då. Serien är välskriven och karaktärstrogen.


Jag har också läst Dark Horse serien 'The Force Unleashed' som handlar om Darth Vaders hemliga lärling och rebellrörelsens födsel. Väldigt välritad och spännande.


Så ja. Jag har blivit lite Star Wars-frälst på nytt. Jag tänkte ta och läsa lite av böckerna också så fort jag får tag i något sorts tidslinje så jag kan se i vilken ordning de utspelar sig. Det finns en hel del och jag tror jag hade blivit förvirrad om jag hade hoppat fram och bak flera tusen år i historien.


Så för att gå till listan. Listan på åtta saker. Den handlar idag om Star Wars.

Åtta saker som är coola i Star Wars.


1: Repliken: "I have a bad feeling about this." Den säger allt.

2: Ljussablar. Såklart. Vem vill inte ha en?

3: Tie fighters. Rent designmässigt spöar de skiten ut X-wings

4: Darth Vader. Det behövs ingen förklaring.

5: Stormtroopers: Cool uniform, träffar inte ett skit och slår huvet i dörrar.

6: Force lightning: Infinite power!

7: Milleniefalken. Jag gillar gamla rostskorvar när det kommer till rymdskepp. Det ska inte vara för fint och blänkande.

Och till sist...

8: Droids. Från R2D2 till de små svarta budbärarna som susar fram över golvet på dödsstjärnan. Droids är coola.

 
 
Mandragora

Mandragora

16 februari 2010 14:07

Då har du så klart sett den omtalade klassiska kalkonen Star Wars Holiday Special antar jag? Om inte finns den på youtube. Knasproduktion.

http://shakti.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

17 februari 2010 09:58

Men va fasiken!
Du har ju helt missat det häftigaste av allt.
Eller i alla fall det gulligaste...
Mina favoriter är *trumvirvel* EWOKS!

http://babyhummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kent johnsen - 7 juli 2010 14:53

Jag har beslutat mig för att gå vidare. LordK har varit kul att skriva i men rätt så länge har jag tänkt på att göra något nytt. Därför har jag nu kommit till beslutet att sluta skriva här och istället skriva här: http://kent-johnsen.blogspot.com  ...

Av kent johnsen - 3 juli 2010 17:54


Leona rakade av mitt hår för några veckor sen och det växte ut så som hår gör. Hår ser lustigt ut vid en viss längd när det är exakt lika långt överallt så häromkvällen övertalade jag henne att köra trimmern igen. Den gången blev det en halv mohikan....

Av kent johnsen - 25 juni 2010 09:35

En dag som idag skulle man kunna skriva ett inlägg om midsommarens historia med blot och fallossymboler. Man skulle kunna skriva betraktelser om små grodors ögon eller örons varande eller icke varande, men jag låter bli för allt det där är gjort reda...

Av kent johnsen - 24 juni 2010 10:00

Man sitter där med den nya TVn framför sig. Det är en platt plasmahistoria och man är så nöjd. I handen håller man fjärrkontrollen och har bestämt sig för att programmera in alla kanalerna på rätt plats. Sån där automatisk inställning som TVn gör sjä...

Av kent johnsen - 22 juni 2010 17:21

Det har tillat in en massa sommarjobbare på mitt arbete och jag och min kollega har en tillägnad åt oss. En trevlig grabb.   Förr så var sommarjobbarna ett gäng man gladeligen satte sig och snackade med. Det var nytt folk som man hade mer gemensa...

Ovido - Quiz & Flashcards