lord K

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av kent johnsen - 4 februari 2010 21:46

Det är rätt så lustigt hur hjärnan fungerar. Jag har länge varit emot alla produkter som har lilla i framför sig. iTunes, iPhone o.s.v Och jag vet inte varför: Förmodligen har det berott på att jag inte förstått mig på det och gått med svängen som tycker att mac bara är för pretton. Jag har fnyst och förkastat allt som har med sakerna att göra. Men häromdagen satte jag in mig lite i iTunes och kan väl förstå varför folk gillar det. Och det är också för att jag sett folk på jobb som har sina iPhones som de leker med och sett vad den lilla manicken är kapabel till. Nu har jag blivit sugen på en jag med.


Det finns nya tjänster öppna på jobb. Dessa tjänster innebär att jobba kontinuerligt treskift med sjudagarsschema. Detta innebär två lediiga helger på fem veckor. Det innebär också mer pengar. Men helgerna är fortfarande för heliga för mig. Heligare än att ha var femte vecka ledig, måndag till söndag.


Nu har jag yrat tillräckligt länge. Nu ska jag lägga mig i min säng och läsa Kerouacs "På väg". Bara några sidor.

Ovido - Quiz & Flashcards