lord K

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av kent johnsen - 8 februari 2010 10:35

Då var det avklarat. Det gick på en kvart. Besiktningsdamen gick själv och skakade på huvudet och erkände att de nya hyresgästerna, eller rättare sagt, den nya hyresgästens föräldrar var överdrivet gnälliga och synnerligen överbeskyddande över sin vuxne son. Vi torkade av lite i badrummet för syns skull. Som damen sa: "Får man bara rören blanka så brukar folk tycka att det är rent." Jag putsade av fönstrena snabbt. Och vi putsade lite med en blöt trasa i ugnen som de tydligen också gnällt över. Och när vi gick sade hon att nu fick det fanimig duga. Tycker de fortfarande att det är smutsigt så får de städa själva eller hitta ett nytt ställe att bo. :) Jag gillar den damen. Det är ruter i henne.


Så återigen... FREEDOM!!!

Av kent johnsen - 8 februari 2010 08:57

Jag blir så trött.


Jag lämnade in nycklarna till den gamla lägenheten för två veckor sedan. Efter att ha putsat fönster på utsidan, något som var omöjligt innan då det snöade oc tagit de sista skarvarna på badrummet som fortfarande i besiktningskvinnans ögon var smutsiga. Jag gjorde rent hus. Lämnade in nycklarna och kände mig nöjd med min insats. Nu fick jag ett telefonsamtal att de nya hyresgästerna inte vill flytta in då det är hur skitiga fönster som helst och badrummet inte är rent. VA!?!


Kan man för det första vänta sig att fönster ut mot en vältrafikerat parkeringstorg samtidigt som det snöar och blåser är rena särskilt länge? Låt mig hitta ett smutsavvisande fönsterputs så att man bara behöver putsa fönster en gång i sin livsstid. Badrummet då? Jag låg på knä och körde in trasor och Cillit Bang i vinklar och vrår där trasor inte egentligen kan komma in. För att upptäcka smuts måste man gå med lupp.


Jag hatar sånt här. Och jag misstänker att det är modern till den unga killen som gått på inspektionstur. Hon som kluckande frågade om jag visste var tvättstugan var nånstans när hon sneglade mot Leona. En sån som inte släpper taget om sin lille tanige son som står vid sidan om med lätt krökt rygg. Herrejävlar.


Nu måste jag dit igen och försvara mig. Ta med rengöringsprodukter IGEN och eventuellt städa med besiktningsdamen hökande över min axel. UNDERBART!

Jag säger bara.... Måndag. Välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards