lord K

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av kent johnsen - 23 februari 2010 18:37

Jag var lite nyfiken så jag provade Leonas lermask. En marockansk lermask som tydligen ska vara bra. Jag rakade mig och ångade nyllet och sen med håret i handduk, för det ska man tydligen ha, så smetade Leona in halva mitt nylle och så hela sitt eget med lera och så satt vi i vardagsrummet i tjugo minuter. Sen skulle det tvättas bort.


Visst. jag kände hur det började strama lite men jag känner ingen större skillnad mot hur min hud var innan. Ska jag vara ärlig hade jag ju heller ingen aning om vad jag skulle förvänta mig för resultat. Det ska ju suga ut oreheter och det kanske det har gjort. Vem vet?


För övrigt kommer vår soffa på torsdag. Så himla skönt.

Av kent johnsen - 23 februari 2010 16:02

Det är tisdag och det är dags för ännu en lista. Den här tisdagen har jag inte så mycket att komma med egentligen. Men för sakens skull har jag valt åtta ord jag inte tycker om ljudet av. Missförstå mig nu inte... Betydelsen kan vara något jag gillar. Jag gillar bara inte hur ordet ligger i munnen när man säger det.


1: Sylt

2: Plikt

3: Krasch (Med det skånska uttalet.)

4: flytning

5: gräll

6: avlat

7: snits

8: blemma


Detta är en totalt oviktig lista som förmodligen inte har någon innebörd överhuvudtaget. Men när det kommer till saker som ligger obekvämt i munnen och uttal så kan jag påpeka att om det är något som stör mig kopiöst mycket så är det när folk inte kan säga 'r'. När r-et liksom försvinner i nån slags sväljning mitt emellan ett g och ett j. Ni vet som Folke Rydén, Emma Gray Munthe och Sara Martinsson på P3 Pop. Det finns nån nöjesreporter på the Voice som är extrem i detta. Det kan få mig att byta kanal. Samtidigt fascinerar det mig. Jag kan inte göra det. Jag bara gurglar på nåt sätt.


Jag har lyckats hitta lite exempel.



Och så en klassiker på slutet.




Ovido - Quiz & Flashcards