lord K

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av kent johnsen - 2 februari 2010 16:41

Då var det dags. Jag nämnde för några inlägg sen att varje tisdag lista åtta saker eller annat man kan lista åtta av. Jag börjar idag, inspirerad av det elände som försiggår utanför fönstret. Snö är aldrig bra. En hel del skidåkare, snöbollskastare och snögubbebyggare håller säkert inte med. Men det ger jag blanka fasen i.


1: Mina nya innetofflor. De är stora, grå och mysiga. Efter att tagit av mig mina snöiga, fuktiga kängor är det ett litet mirakel att sätta dem på fötterna.


2: Te. Det spöar egentligen kaffe när det är snö ute. Jag vet inte varför. Och som inbiten kaffoman så är jag lite konfunderad själv.


3: Gardiner. Enkelt. Man slipper se eländet.


4: TVn. Nu när vi har en TV så kan man krypa ihop med varann framför den och sätta igång en gammal eller ny favoritfilm.


5: Böcker. Helst en som så mycket som möjligt låter en glömma att man så småningom måste utomhus igen.


6: Värme. Värme är aldrig fel. Visst, man kan få för mycket av det goda och jag kommer säkert gnälla i sommar me jag längtar aldrig till vinter. Värme känns som en lyx när det snöar ute.


7: Lägenhet. Det är när det verkligen är eländigt ute som man är tacksam att man har tak över huvudet och isolerade väggar.


8: Ljus. Det kan vara solljus. Det får man rätt lite av när det snöar. Det är inte heller så många timmar som solen tittar fram även om snön liksom bara ligger där på marken. Men även lite levande ljus hemma är extra mysigt när man vet att det är rått ute.



Ovido - Quiz & Flashcards