lord K

Alla inlägg den 21 april 2010

Av kent johnsen - 21 april 2010 09:18

Jag och Leona har förlovat oss. I går kväll strax efter vi gick till sängs plockade jag fram ringar och frågade om hon ville gifta sig med mig. Och hon sade ja.


Jag har gått och tänkt på detta länge och funderat en hel del på när och ännu mer på hur jag skulle fria. Resultatet blev odramatiskt, enkelt och fint. Jag funderade först på att bygga upp en stämning under en hel dag, med en massa romantiska saker, kanske i Köpenhamn. Men jag var ute och gick igår och tänkte sen att: Det är varje vardag jag vill dela med henne. Även regniga dagar där man fått besked att man inte fått ett jobb man ville ha. (Så fick jag sagt det också.) Kvällar i soffan. Middagar vid köksbordet. Det är där vi är. Visst kan vi ha romantiska utflykter till Köpenhamn också men det är inte i dem min kärlek till henne ligger.


Tyvärr så var det ju så att de ringarna jag tagit hem inte passade så bra. Vi ska in till guldsmeden i eftermiddag och skaffa några som passar. Men eftersom jag haft detta i tankarna ett tag och gått igenom en massa scenarion så hade jag en leksaksring i plast från en automat på City Gross i Höganäs i min jeansficka. Och den har hon på sig nu.


Jag är så glad idag.


  

Ovido - Quiz & Flashcards