lord K

Alla inlägg den 20 april 2010

Av kent johnsen - 20 april 2010 10:39

Jag är totalt förtjust i hipstamatic. Ja, jag vet... Nu ska jag också börja tjata om iphoneappar och så vidare men så illa är det inte.


Bara en...


Hipstamatic är en funktion som lägger filter på foton så att det ser ut som om bilderna togs på en tid då det var inne med polisonger ner till knäna och byxor så utsvängda man kunde tro det var kjolar. Man kan variera lite med några olika sorters film, lins och blixt. Det blir grusigt, missfärgat och alldeles alldeles underbart. Jag vet att jag kommer använda detta sätt att fotografera till otroligt mycket. Helt plötsligt blev det ännu mer kul att ta foto.


Här kommer ett litet smakprov på ett självporträtt taget med applikationen.


  


Kombinationerna mellan film, lins och blixt är många och många timmars lekande blir det.

Ovido - Quiz & Flashcards