lord K

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av kent johnsen - 22 oktober 2009 16:56

Av de gamla grekiska orden enfaldigt och skarpsinnigt kan man skapa ett nytt ord. Ordet är oxymoron.

En oxymoron är ett ord eller ett uttryck som motsäger sig självt. Alla använder vi dem: fulsnygg, talande tystnad, dumsnäll... Fram till för bara några veckor sen hade jag ingen aning om att det fanns ett speciellt ord för dessa uttrycken, men såklart... det finns ju ord för nästan allt.


Jag har precis vaknat efter att ha legat en stund på soffan efter jobbet. Jag har känt mig lite som en lärling under min tupplur. När jag lade mig lade sig Frida nere vid mina ben och somnade hon med. Efter en kvart började jag tänka på att gå upp. Som om hon kände det på sig kröp hon upp på mit bröst, såg mig djupt i ögonen, lade sig tillrätta och började spinna. Nehej, tänkte jag. Då har jag inte vilat färdigt tydligen. Och så sov jag en halvtimme till. Och det behövdes. När det kommer till att sova den ultimata tuppluren... Ta lektioner av din katt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards