lord K

Alla inlägg den 1 september 2009

Av kent johnsen - 1 september 2009 22:48

Jag ska som tidigare nämnt flytta om två veckor och det som skiljer sig från de fyra gånger jag flyttat innan är att jag nu vill göra av med mer saker än vad jag någonsin viljat göra förut. Mitt köksbord, min soffa och fåtölj, stereon och fyra högtalare. Minst en bokhylla och en kryddhylla. En gammal trasig vinylspelare och en trasig datorskärm som inte har blivit slängda av någon anledning. Förmodligen ryker en del av porslinet också. Glasen som inte får plats i den nya lägenheten spar jag i källaren. Alla lådor kommer användas som förrådslådor efter flytten till mina kära serietidningar.


När jag var yngre försökte jag få ihop alla nummer av serietidningen MAGNUM. Jag lyckades inte men det var inte långt ifrån. De hade serier som Akira, Preacher, Axa, Liftarens guide till galaxen och Judge Dredd. Det var hur coolt som helst men nu har de legat i källaren på grund av platsbrist i jag vet inte hur många år. Nu kommer de få sällskap av en masssa gamla Larson, Serieparaden och marveltidningar. De enda serietidningar och album jag kommer ha uppe är mina Preacher, Édika och Pondus. De sistnämnda i låda. Prydligt ska det vara.

Av kent johnsen - 1 september 2009 10:02

Jag måste fixa lådor. Eftersom jag snart flyttar så behövs det en hel del lådor till mina saker. Även om min nya lägenhet ligger på samma våning i samma trapp och flytten kommer bli den lättaste jag varit med om så tror jag ändå att det underlättar om jag har packat lite mer än mina filmer, cdskivor och lite böcker...


Nu kom jag på att jag måste ringa telia och elbolaget också... ojoj...

Ovido - Quiz & Flashcards