lord K

Alla inlägg under maj 2009

Av kent johnsen - 14 maj 2009 09:04

Nu är jag färdig med min packning, mitt fixande och allt förutom överföring av pengar. Det ska också fixas. Sen ska jag till Helsingborg, vidare till Helsingör. Därfifrån till Köpenhamn, tåget därifrån till Fredericia och där byter jag tåg till tåget mot Kolding. Sen är jag framme. Sen ska jag och Claus ha kul hela helgen.


Hem kommer jag inte förrän på söndag.

Av kent johnsen - 13 maj 2009 19:22

Efter mycket letande satte jag ut Kittys transportbur och lite mat på gården och hoppades att den välbekanta doften skulle locka henne till den. Jag gick och kollade lite då och då men ingen kise... Min mor kom med en idé att jag skulle ta ut Frida i sele och koppel och att hon skulle locka fram den försvunna. Jag tänkte att katter är ju inte direkt kända för sina förmågor som spårare men vad har jag att förlora... Jag köpte en sele och lät först katten vänja sig tll den. Se gick jag och morsan ut och efter två minuter hade Frida lett oss till en skakande, livrädd, väsande och ynklig liten Kitty nere i en källartrapp. Jag tog tid med att bara vara i närheten och låta henne lukta på mig innan jag började klappa henne lätt. Efter fem minuter kunde jag utan problem få in henne i transportburen och få upp henne i lägenheten.


Hon kissade på golvet direkt men jag förlåter henne. Nu är hon sitt goda gamla jag igen och leker med mjölkpaketskorkar som om ingenting har hänt.

Jag hade inte gjort detsamma efter ett fall från tredje våningen i alla fall.


Det är så skönt att ha henne hemma. Jag fick inte så mycket sömn eftr nattskiftet så jag tog igen det nu i eftermiddag. Då låg Kitty vid min sida och spann mig till sömns.

Av kent johnsen - 13 maj 2009 09:46

Jag får snällt strunta i träning idag. Jag upptäckte i morse att min ena katt har rymt. Detta innebär ett fall från tredje våningen. Jag ska ut och leta nu i buskar ifall hon har brutit något och gått och gömt sig. Jag har dock ingen aning i hur stor radie jag ska leta. Idag harjag också otroligt mycket att fixa för jag åker till Danmark i morgon förmiddag. Jag får sätta upp lappar med Basses nummer eller nåt. Det är han som matar Frida när jag är borta.


Nej nu är det slut med att spilla tid. Ut och leta.

Av kent johnsen - 12 maj 2009 12:14

Det stramar fortfarande i kroppen efter träning och efter nattskiftet efteråt. Det är väl relativt normalt. Jag är lite orolig för vänster armbåge som gör riktigt ont när jag böjer på den. Jag kan inte heller böja den lika mycket längre. Jag får ta och prata med Charlie om det senare. För det blir träning idag också.


Och så måste jag ta itu med att rita min svågers tatuering. Jag har skjutit upp det så länge nu och den måste vara klar imorgon.

Av kent johnsen - 11 maj 2009 16:10

Nyligen hemkommen från gymmet och har slukat en fläskfilé. Nu håller jag på med en banan trots att apan på tv säger att jag inte ska. Ett kort intensivt pass på 35 minuter och fokuserat på en muskelgrupp. Jag måste säga att det känns på så många fler ställen än så. Men man känner att det tar och även om det inte var det roligaste jag gjort så kände man ändå ett endorfinrus mot slutet. I morgon ska jag dit igen och fokusera på en annan muskelgrupp.


Jag är ju för sent ute för beach 2009 som det heter men det är väl inte direkt det som är målet. Målet är att de snygga t-shirts jagköpte för några år sen ska börja vara snygga igen när de sitter på mig. Det är väl inte för mycket begärt? Jag tänker definitivt inte bli muskelberget.

Av kent johnsen - 11 maj 2009 09:23

Igår fick jag ett sms från Jennie där hon avbröt den lilla start på relation vi hade. Det är otroligt trist men eftersom vi inte träffats än så blir det nog lättare att gå vidare. Jag lägger min fokus på att sikta på helgen istället. DÅ ska jag till Danmark och hälsa på Claus. Det kommer bli kul hoppas jag. I alla fall är det nattvecka och det är ofta lugnt. Jag ska börja träna idag. Klockan halv tre ska jag iväg till gymmet med Charlie.

Av kent johnsen - 9 maj 2009 22:59

Nu är jag nyligen hemkommen från släktkalas i högaäs. God mat och familj är trevligt men det är rätt så skönt att komma hem igen och ta det lugnt och lyssna på soft musik.


Vännerna är ute på stan misstänker jag och även om en liten del av mig vill ut så stannar jag hellre hemma ikväll. Ska träffa Jennie imorgon förhoppningsvis. Hoppas det blir av denna gången. Då vill jag vara på topp och inte bakis och seg. Blir kanske att skippa rollspelet då. Men det får det vara värt.

Av kent johnsen - 9 maj 2009 16:52

Idag har jag varit ute i skogen och spelat airsoft. Kanske inte så jobbigt egentligen men man märker hur mycket jobbigare allt blir när man är lite bakis. Jag och Charlie stack hem vid tre dock och sen har jag pratat en del med Jennie på msn tills jag kom ihåg att tiden fortfarande går och jag var tvungen att duscha och få på mig ordentliga kläder till min morfars födelsedagskalas ikväll. Jag tror inte det hade varit okej att komma i smutsig uniform, flottigt hår och allmän slitenhet till kalas.


Jag kanske kanske kommer att träffa Jennie ikväll. Om jag lyckas ta mig från morföräldrarna i god tid. Missförstå mig inte. Jag gillar att vara där men alla kalas har i stort sett samma konversationer. och så fort jag känner att jag stannat och inte är oartig för att bege sig och detta sammanfaller med att det bir av ikväll med Jennie, så sätter jag mig i bilen och flyger till Helsingborg.

Ovido - Quiz & Flashcards