lord K

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av kent johnsen - 20 maj 2010 15:43

Idag var det premiär. Första middagen på balkongen.


Vi har börjat fixa och dona fint därute. Vi lade matta för ett tag sedan och efter det fick vi hem de numera limegröna utemöblerna som nu också torkat. (Vi fick fel sorts färg på stället vi köpte den. Det torkade liksom aldrig och blev lite knas.) Och nu har vi också fått upp hönsnät så att katterna kan njuta av utestället utan att det riskeras att de trillar ner. De blir helt koko så fort de ser en duva eller en fluga. Nu kan man lämna dörren öppen utan att vara orolig.


Det blev paj med grönsaksstavar och tzatziki i solskenet. Gott var det.


Jag har också blivit klar med min skrivarhörna. Min gamla dator fungerar. Jag tvivlade lite ett tag. Inget ljud och inget internet. Men det ska ju bara skrivas ändå. Jag är nöjd.

Av kent johnsen - 20 maj 2010 08:07

Ett bra tag nu har jag haft trubbel med ryggen från och till. Det är inte samma sorts smärta som det var förr innan jag fick mina inlägg i skorna. Det är så skönt att det inte känns som om man kör glödande spett in genom fotsulorna när man ska upp på morgonen längre. Min rygg var också rätt okej efter det. Ett tag...


Jag vet inte om det beror på jobbet eller på nåt annat men jag har väldigt ofta väldigt ont i ryggen. När jag berättade för min mor om det kände hon igen symptomen på pricken och kunde i stort sett avsluta mina meningar när jag skullle beskriva var och hur det kändes. Hon började få sådana problem i min ålder. Skillnaden är att hon fick reda på först för några år sedan att hade hon bara fått en röntgenbild i början hade man kunnat upptäcka att det var diskbråck på gång. Och då kunnat ge rätt behandling i stället för antiinflammatorisk medicin och värktabletter. Min morfar har också samma problem.


Morsan har varit långtidssjukskriven och ryggen har strejkat rejält. Jag vill inte hamna där. Jag vill kunna göra någonting på mitt framtida hus och inte behöva hyra in folk för minsta lilla. Jag vill kunna leka och busa med mina framtida barn utan att först slänga i mig två panodil.


Jag har läkartid på måndag morgon. Jag går inte därifrån utan en remiss till röntgenfotografen. Fram tills dess är jag sjukskriven. Jag har precis stigit upp och är redan stel från nacken och ner. Jävla skit.

Ovido - Quiz & Flashcards