lord K

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av kent johnsen - 30 juni 2009 22:44

Jag har börjat skriva på min bok igen. Jag har haft ett uppehåll i mitt skrivande och började känna suget igen. Tyckte det var bättre att fortsätta med något jag en gång hade hopp och drömmar om och satte igång. Det går framåt känns det som. Jag har läst lite i böcker jag läst förr. "Skriv" av Bente Clou och "Nya författarskolan" av Göran Hägg. Båda har sina poänger och känns nyttiga. Ett tips som de båda hade gemensamt var att inte vänta på inspirationen. Den får fanimig infinna sig när man skriver. För skriva ska man. Varje dag. Och har man ingen inspiration till sin historia skriver man på något annat. Vem vet. Det kanske får en användning när det blivit omskrivet ett antal gånger.


Denna veckan jobbar jag eftermiddag och igår satt jag upp efter jobbet till två på natten och skrev om och skrev till i det gamla jag skrivit. Och i förmiddags blev jag klar med utkastet till femte kapitlet.


Nu ska jag fortsätta klura ut hur det ska gå för herr Efraim Lavendel

Ovido - Quiz & Flashcards