lord K

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av kent johnsen - 2 juni 2009 15:11

Det är ju sjukt hur dålig kondition man har. Jag har ju börjat träna och det går hur bra som helst men idag beslutade jag mig för att bränna lite extra fett och satte mig på träningscykeln efter mitt pass i gymmet. Efter fem minuter var jag mer död än levande. FEM MINUTER!!! Det är fan löjligt. Där satt jag med rött ansikte och hjärtat bultande i halsgropen och flämtade som en sankt bernards i en bastu. Detta innebär ju att jag måste göra det oftare. Såhär kan jag ju inte ha det.

Av kent johnsen - 2 juni 2009 12:56

Jag har på en punkt tyckt att mitt namn Kent är lite tråkigt och det är när folk börjar tala om vad deras namn betyder. Att ha ett namn som betyder till exempel, jägare eller gåva från gud eller nåt liknande är lite bättre än att ha ett namn som betyder "Man från grevskapet Kent". Detta har jag trott i hela mitt liv. Men igår fick jag reda på att Kent är en kortare form av Kennet som i sin tur härstammar från keltiskans Canagh som betyder "vacker", "skön" och "eldfödd".


Och det är ju lite häftigare. Nu ska man se om nu när man vet detta känner sig lite vackrare. Skön är jag redan, haha. Men vad betyder eldfödd exakt?

Ovido - Quiz & Flashcards